pátek 28. července 2017

Recenze na knihu Nejchladnější dívka ve Městě Chladu


Název: Nejchladnější dívka ve městě Chladu
Autorka: Holly Black
Nakladatelství: Omega
Rok vydání: 2017
Počet stran: 328
Žánr: Sci-fi, fantasy

Doba, kdy bylo velmi populární Stmívání, nebo Upíří deníky je už pryč. Jistě si většina z nás vzpomene, když bylo s těmito upíry po celém světě naprosté boom. Skoro všichni četli Stmívání, nebo alespoň přinejmenším sledovali filmy. Dost podobné to bylo i s Upířími deníky. Postupem času, ale přestalo být slyšet o těchto populárních kouscích, jen občas na ně ještě někde narazím.

„Nemůže se přihodit nic krásnějšího nežli smrt.“ - Walt Whitman

I já jsem byla dříve velkou fanynkou upírů. Četla jsem skoro všechny knížky, kde vystupovali upíři a stejně to bylo i s filmy, které jsem sledovala. Ale i mě tento trend postupem času jaksi opustil. Ale když jsem teď opět po několika letech narazila na knížku, které pojednává o upírech, vůbec jsem neváhala. Knížka mě zaujala, jak anotací, tak i naprosto úžasnou obálkou.

„Naši mrtví nejsou nikdy skutečně mrtví, dokud jsme na ně nezapomněli.“ - George Eliot

 Svět už není takový jako dřív. Počty upírů prudce narostly, a proto musely být v určitých městech zařízeny karanténní oblasti, které jsou obehnány hradbami. Tato města se nazývají města Chladu. Nejslavnější chladné město je Springfield. Uvnitř měst jsou kromě upírů izolovaní i někteří Chladní- nakažení, pravděpodobně budoucí upíři. Pro bezpečnost normálních lidí jsou hradby měst přísně střeženy a nikdo, kdo vstoupí do města Chladu, už se nemá možnost vrátit.

„Koho bozi milují, umírá mladý.“ - Menander

Tana se jednoho rána po normálním večírku vzbudí, dům je ale plný mrtvých lidí. Tento masakr přežil akorát její expřítel Aidan, který je ale Chladný - nakažený, a pak ještě tajemný mladý pohledný upír Gavriel. Gavriel je na útěku před druhými upíry, kteří se ho snaží chytit. Navíc Tana s Aidanem jsou jediní kdo masakr přežili, takže jsou plné zprávy a noviny. Tana je zoufalá a vyděšená, takže se odhodlá k velmi odvážnému činy, jelikož se Tana snaží zachránit, jak sebe, tak i Gavriela s Aidanem. Všichni tři se proto vydají celí zoufalí do města Chladu. K Tatinu zklamání není město Chladu takové, jak ho ukazují v televizi a už vůbec není takové jaké si ho představovala. Je mnohem zkaženější ponuřejší a nebezpečnější. K tomu všemu se věci začínají docela dost komplikovat.

„Smrt je stín, neustále chodící za tělem. “ - Anglické přísloví

Tana mi jako hlavní hrdinka nevadila, ale ve spoustě věcí jsem s ní nesouhlasila. Ale musí se jí nechat, že byla opravdu velmi odvážná.
Aidan byl trochu zvláštní, ale nakonec mi přišel vcelku milý.
A nakonec Gavriel. Do Gavriela jsem se prakticky zamilovala hned od první zmínky v knize. Líbil se mi jeho styl vyjadřování, místy sice trochu šílený a nesrozumitelný, ale to mi vůbec nevadilo. Gavriel byl prostě ten sexy upír, který je zároveň trochu staromódní a i trochu šílený, ale jinak neskutečně přitažlivý.

„O nikom neříkejte, že je šťastný, dokud nezemřel.“ - Aischylos

Po knize jsem sáhla, jelikož mě velmi zaujala anotace i obálka, a navíc jsem si po dlouhé době chtěla přečíst opět něco o upírech.
Knížka se mi opravdu líbila, jelikož byla velmi originální. Celý tenhle příběh byl originální stejně, tak i prostředí, postavy... Vše bylo takové tajemné a temné, nechyběla ani prolitá krev a zabíjení. Já osobně jsem z knížky cítila přímo tu pochmurnou atmosféru.
Knížka byla opět vyprávěna z více pohledů, a také se střídala minulost a přítomnost. Bylo vidět, že autorka měla vše velmi dobře promyšlené. Je pravda, že mi začátek knihy přišel malinko pomalejší,
na můj vkus, ale nebylo to zas tak hrozné.
 V knížce bylo celkem 39 kapitol a každá kapitola začínala nějakým citátem, který pojednával o smrti. Z knížky jsou i výše červeně napsané citáty.

Hodnocení: 85%

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Omega. Knihu si můžete zakoupit ZDE,



Žádné komentáře:

Okomentovat