úterý 23. května 2017

Recenze na knih Uvnitř mé hlavy


Název: Uvnitř mé hlavy
Autorka: Franceska Zappia
Nakladatelství: Yoli
Rok vydání: 2016
Počet stran: 368
Žánr: Literatura světová, pro děti a mládež, dívčí romány

Co když jsme si tě vymyslela?

Všichni si myslí, že je Alex divná. Přitom na ní není nic divného, má červené vlasy a fascinují jí humři. Pouze trpí paranoiou, je totiž schizofrenička, proto má někdy pocit, že ji někdo někdy sleduje či, že jí někdo otrávil jídlo… Je těžké to někdy od sebe rozlišit, co se děje ve skutečnosti a co ne. Proto u sebe nosí fotoaparát a skoro vše si fotí. Jediným čím si je doopravdy jistá je její sestra Charlie a Kouzelná osmička. Když Alex přestoupí na novou školu, seznámí se s Milesem. S nejdrsnějším člověkem z celé školy, všichni z něj mají strach a nikdo se s ním moc nebaví. Její kamarád Tucker Alex varuje, ať se od Milese drží dál, pokud se nechce dostat do průšvihu. Miles totiž svým spolužákům dělá různé naschvály, ať už odšroubované sedátko od lavice či vyřezaná díra na dně batohu. Někteří mu za to dokonce platí, aby někoho ponížil nebo se dokonce on sám ponížil. Milese se všichni bojí, až na Alex ta z Milese nemá strach tak, jako všichni ostatní. Ale jak je to možné a jak je možné, že se Miles zajímá i o Alex?

Ti nejlepší umírají mladí.

Alex jsem měla už od začátku knihy ráda. Obdivovala jsme ji, že se vše snaží, tak dobře zvládnout, protože odlišit realitu od skutečnosti bylo někdy dost těžké. I Milese jsme si od začátku knihy oblíbila, vůbec mi strach nenaháněl. Navíc jsem ho obdivovala, že dokázal vše tak dobře vymyslet. Miles nebyl doopravdy tak špatný, jak si to o něm všichni mysleli. Byl doopravdy celkem fajn.

Někdy mám pocit,
že lidé považují realitu
za samozřejmost.

A teď už k samotné knize. Na knihu jsem byla zvědavá už od samého začátku, když jsem se dozvěděla, že má vyjít. Byla jsem zvědavá, jak autorka zvládne schizofrenii, střední školu, lásku a humor skloubit dohromady, tak aby z toho něco vzniklo. A myslím, že autorka to zvládla na jedničku. Je to žánr young adult, ale přijde mi, že není vůbec takový ten tuctový, kde nic- tu nic. Jelikož knihu vypráví sama Alex, nemůžeme si být jistí, kdo nebo co je skutečný a kdo nebo co ne. Takže je to taková sonda do hlavy schizofrenního člověka. A pokud máte rádi nevšední young adult a trochu toho humoru. Tak po knize určitě sáhněte, určitě stojí zato.
Mně nezbývá, než dát knize 5/5 hvězdiček.

Chtěla bych poděkovat Megaknihám za to, že mi poskytli tento recenzní výtisk, knihu můžete zakoupit zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat