úterý 23. května 2017

Recenze na knihu Nedej se

 
Název: Nedej se
Autorka: Rainbow Rowellová
Vydavatelství: Yoli
Počet stran: 494
Rok vydání: 2016
Žánr: Fantasy

Konečně tu mám další knížku od Rainbow Rowell. Po dočtení Fangirl, jsem si prostě musela přečíst i Nedej se. Už jen podle útržků v knize Fangirl mě příběh Simona Snowa bavil. A nakonec moje očekávání naprosto předčilo a knížka se u mě řádí k nejlepším, které jsem v roce 2016 přečetla, a taky vůbec k nejlepším, které jsem zatím přečetla. Pro mě to byl ten typ knížky, co čtu jedním dechem, abych rychle věděla, jak dopadne. Zároveň se ale neděším, až knížka skončí úplně. Je pro mě ale útěchou to, že ji nečtu rozhodně naposled.

,,Nestačí mít magické schopnosti, aby byl člověk mágem."

Simon Snow žil až do svých jedenácti let v sirotčinci. A taky mu poprvé bouchly saze, zkrátka vybuchl a tryskala z něj magie. Také ho hned potom našel Mág, ředitel školy Watford, která je speciálně pro kouzelníky. Nyní je Simonovi osmnáct a je na škole v posledním ročníku. A taky nejhorší Vyvolený, jakého kdy vyvolily. Kouzlení mu moc nejde, nadělá vždy víc škody než užitku a raději se ohání mečem. Kouzlení nechává na své kamarádce Penelopě. Simon je Vyvolený, protože má zachránit svět před Zlořádem Pletichou, který ohrožuje kouzelnický svět. Kde po sobě zanechává mrtvá místa. Mrtvé místo je místo, kde už není magie, prostě ji odtud vysaje. Jenže Simon si v bojích proti Pletichovi nikdy nevedl dvakrát nejlíp. Jak už jsem řekla Simon je na Watfordu poslední rok a jelikož to zde má rád, chce si tento rok pořádně užít. Jenže se stane další divná věc Baz beze stopy zmizí. Baz je naprosto zákeřný, příšerný a nafoukaný upírský spolubydlící. A Simon je z toho celý pryč, myslí si, že Baz na něj kuje nějaké pikle. Baz totiž Simona nemará rád a dělá mu nejrůznější naschvály, dokonce se ho pokusil i zabít. Chce mu přebrat jeho holku Agátu a mnohé další. Ale Simon ví, že za jeho zmizením stojí nějaká záhada a musí jí přijít za každou cenu na kloub.

,,Přední sedadla jsou pro lidi, kteří se nenechali unést balvany."

Mojí úplně nejoblíbenější postavou z celé knihy je Baz.
Baz je sice zákeřný a nafoukaný, ale mám ho ráda. Nejvíc mě vždycky bavilo, jak vytočil Snowa. Když už to vypadalo dobrý, vždycky přišel s nějakou podpásovkou. No, Baz byl prostě Baz. ten nejdokonalejší, nejchytřejší a nejlepší.
Simon Snow byl prostě nejhorší Vyvolený, co kdy vyvolili. A taky pěkně natvrdlý. Simona jsem měla taky ráda, ne asi tolik jako Baze. I když doopravdy byl pěkný nemehlo.
Penelopa byla taky na jednu stranu pěkne trhlá, ale i rozumná. Co by si bez ni Snow počal? No asi nic moc. Takže rozhodně byla nadaná kouzelnice.
Agátu jsem nemusela moc už od začátku. Její chování jsem nechápala.
Mág tomu jsem od samého začátku nic nevěřila. Nepřišel mi zlý, to ne, ale taky se nechoval dvakrát nejlíp. Sice chudák Simon, ten ho měl asi ze všech nejradši.

,,Mým cílem je maximální efektivita."

Je fakt, že mi knížka přišla trochu podobná s Harrym Potterem, mně to teda zase tolik nevadilo. Spousta knížek si je dneska s nějakou podobná. Opět se tady střídalo vyprávění příběhů z různých pohledů hrdinů Simona, Baze, Penelopy, Agáty...
Návíc mi příjde, že je v knížce smíchaných hned několik žánrů, což bylo taky super. A autorka mě navíc přesvědčila, že je doopravdy skvělá spisovatelka. Nejvíc mě bavilo, jak neustále Baz popichoval Simona. Jsem ráda, že se autorka rozhodla napsat tuhle knihu, protože jak sama psala, dlužila mu to. A já nemám knize co doopravdy vytknout.
Kniha Nedej se, je mojí poslední přečtenou knihou roku 2016, takže mám radost, že jsem právě touhle knihou zakončila rok 2016.

Hodnocení: 10/10

Žádné komentáře:

Okomentovat