úterý 23. května 2017

 
Název: The Land of Stories: The Wishing Spell
Autor: Chris colfer
Nakladatelství: Little, brown books for young readers
Rok vydání: 2012
Počet stran: 438
Žánr: Fantasy

Tahle knížka vyšla i u nás pod názvem Země příběhů u nakladatelství Fragment. Já si ji pořizovala v angličtině, i když už u nás vyšla v češtině. Protože jsem věděla, že budu číst i další díly. Ale nevěděla jsem, jak rychle budou u nás vycházet další díly a nechtěla jsem mít jeden díl v aj, a pak zase v češtině. Rozhodla jsem se pro anglickou verzi knihy. Navíc má knížka opravdu velmi lehkou angličtinu, takže je i dobrá pro začátečnníky.

Alex a Conner jsou dvojčata, chodí do normální školy a jejich máma je zdravotní sestřička, která na ně namá moc času. Jednoho dne ale Alex a Conner dostanou od babičky kouzelnou knihu. Ale zatím netuší, že je kouzelná, až když se z knihy začnou po nějaké době ozývat zvuky, zjistí, že s ní není něco v pořádku. A menším nedopatřením je tahle kouzelná kniha vtáhne a oni se ocitnou v zemi pohádkových příběhů. Pro všechny děti by to byl prakticky splněný sen, ale jak se dostat zpět do světa lidí? Alex a Conner se musí vydat na cestu, při které narazí na velmi známé pohádkové postavy. Ale ne všechna setkání budou tak příjemná, jak si mysleli.

Alex byla oproti Connerovi taková snaživá, ve škole jí to šlo, ale neměla žádné kamarády. Kdežto Conner moc školu neřešil, ten měl hodně kamarádů. Takže skoro úplné opaky. Mně se oba hlavní hrdinové moc líbili, takoví milí přátelští...

Kniha sice může budit dojem, že je pro madší čtenáře. Já si to ale tak úplně nemyslím, nevím, zda by úplně mladší čtenáři některé věci pochopili. I když kniha tak vypadá, tak mi opravdu nepřišla pro malé čtenáře.

Mě kniha opravdu bavila. Byla vtipná, milé postavy, kniha mi přišla celá taková milá a děsně hravá. Já ji nemám co vytknout. Rozhodně mám v plánu číst i další díly. Myslím si, že to je ten typ knihy, co se většině lidí líbí a nezáleží ani na tom, do jaké věkové kategorie spadají. Starším dětem se bude kniha líbit, protože které děti nemají rády pohádky, a ještě když je několik velmi známých pohádkových postav v jedné knize. Kdo by neodolal? A starší čtenáři se můžou vrátit do svých dětských let, kdy též četli pohádky. Za mě kniha, která potěší jakoukoliv věkovou kategorii.

Do komentářů klidně napište, zda jste knihu četli, nebo se ji teprve chystáte číst.

Hodnocení: 10/10

Žádné komentáře:

Okomentovat