úterý 23. května 2017

Recenze na knihu Divoká píseň

 
Název: Divoká píseň
Autorka: Victoria Schwab
Rok vydání: 2017
Vydavatelství: CooBoo
Počet stran: 336
Žánr: Sci-fi a fantasy

Kniha Divoká píseň byla pro mě druhá nejočekávanější kniha měíce února. Navíc mám už od autorky doma i knihu Archiv, ale i samotná anotace knihy mě zaujala. I když mi příjde, že knihy s podobným nápadem jsem četla celkem dost. Hodněkrát jsem se setkala s nápadem, kde jsou dva znepřateléne rody či země, které se doslova nenávidí, ale někteří se spolu setkají a i když se jejich národy nenávid,í sprátelí se a stane se z nich něco víc než přátelé. A tahle kniha mi přišla dost podobná, jelikož tu máme dva vládce města a každý má nějakou její část, také mají děti, které se opět spolu setkají... No, zkrátka je to dost podobný princip, ale i přesto mi kniha přišla originální.

Město Verity je rozděleno na dvě části na severní a jižní část. Prestože vládci obou části mezi sebou uzavřeli něco jako mír, tak v temném městě není bezpečno. Ohrožují ho monstra, která se zrodila z násilí.
Kate se snaží vyrovnat svému otci, dokázat mu, že je jeho krev a nemusí se za ni stydět. Její otec vládne severní části Verity. Ovládá monstra (malchaje a korsaje) a od lidí si nechává platit za jejich bezpečí. Kate se po pěti letech, které strávila na mnoha internátních školách vrací zpět k otci, dokázat mu, že je stejná jako on.
August si přeje být člověk, což se mu nemůže splnit, jelikož je nestvůra(sunaj), dokáže lidem krást duše pomocí hudby. Jeho otec řídí jižní část města a snaží se chránit nevinné. A August je jeho tajná zbraň. Ale nebaví ho být neustále doma v relativním bezpečí. Otec mu tedy dovolí začít navštěvovat střední školu v severní části města, kde nastoupí pod jménem Freddie jako normální středoškolák. Ale jeho posláním v této škole je skamarádit se s Kate, dcerou Harkera(vládce severního města).
Our Dark Duet
Kniha je psána opět ze dvou pohledů, tedy z pohledu Kate a Augusta.
Kate je taková drsňačka, která se za každou cenu snaží připodobnit otci. Ve škole se někdy projevuje trochu agresivně a jde z ní respekt.
August je naproti tomu, že je nestvůra úplný opak Kate. Chce být člověkem a neustále ho trápí, že se musí živit lidskými dušemi.

Ale i přes své rozdíli se tihle dva spřátelí, jak to tak bývá. I v téhle knize jsem tak nějak čekala, že se přátelství přemění v lásku a tihle dva se do sebe zamilují, v knížách tohoto tipu to tak bývá více než často. Ale spletla jsem se, v knížce se opravdu žádná romantika nekonala. Rozhodně za tohle dávám knize plusové body, jelikož mě tenhle fakt příjemně překvapil a tímhle pro mě kniha vybočila z řady zamilovaných fantasy. Ale uvidím, jak to autorka vymyslela v dalším díle (Temný duet).

Od knihy jsem měla jisté očekávání, které rozhodně splnila. Pro mě to nebyl úplně nějaký zázrak, ale některé věci se mi v knize opravdu líbily. Knížka byla pro mě příjemnou oddechovkou. Přečtením této knihy rozhodně nic nezkazíte.

Musím vám ještě prozradit, že na konci knihy se objevila nová postava, na kterou jsem hodně zvědavá.

Hodnocení: 9/10

Žádné komentáře:

Okomentovat