Recenze na knihu Caraval

Název: Caraval
Autorka: Stephanie Garber
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: Egmont
Počet stran: 400
Žánr: Fantasy

Po delší době tu máme opět recenzi a tentokrát na velmi známou knihu Caraval. Nepochybuji, že o ní slyšeli snad všichni knihomolové nebo především ti, co čtou fantasy. Kniha byla a je populární, jak v zahraničí, tak i u nás. Navíc její obálka je vážně nádherná, takže zaplavila většinu bookstagramů. Teď už možná její hlavní popularita, kdy ji četl skoro každý, pominula, ale já přináším i tak recenzi na tuto knihu.

"Pamatujte, že je to jen hra..."

Scarlett už od mala chtěla navštívit, ba dokonce se stát pro jednou součástí Caravalu. Každý rok psala váženému mistru Legendovi Caravalu. Ale nikdy nic. Její naděje už byly u konce, když poslední a zároveň sedmý rok mu napsala dopis. A tentokrát se to opravdu povedlo. Scarlett má opravdu radost, jelikož se nikdy s její mladší sestrou Tellou z malého ostrova, kde bydlí nedostaly. Také jim vládl a poroučel jejich mocný a krutý otec, který pro Scarlett nyní chystá domluvenou svatbu.
Jakmile Scarlett a její sestra obdrží vstupenky na Caraval - legendární magické představení, ani jedna z nich nemyslí na následky, jaký trest by jim za to otec udělil, a tak se spolu se záhadným námořníkem Julianem, který na malém ostrově nějakou dobu pobývá, vydají na návštěvu Caravalu.
Když se konečně dostanou na ostrov, kde Caraval leží, je vše naprosto okouzlující. Bohužel Scarlettina sestra Tella, hned po příjezdu zmizí. Ukáže se však, že Tellu unesl sám mistr Legenda. Vítězem se stane tedy ten, kdo najde její sestru první. Scarlett musí, proto vyhrát, aby svoji sestru zachránila. Sice ji všichni varovali, že je to jen hra, ať se nenechá unést, ale vše se zdá tak reálné... A kdo je navíc doopravdy Julian?

"Dej si pozor na to, komu věříš - většina lidí ve hře nejsou tím, za co se vydávají."

Scarlett mi na začátku knihy lezla pěkně na nervy. Jednak byla pěkně naivní, a taky upnutá, co se týče chování k ostatním. Samozřejmě, že šlo pochopit, že měla strach o sestru. V druhé polovině už mi její chování moc nevadilo a stala se pro mě středně sympatickou hlavní hrdinkou, ale nemůžu říct, že by mi nějak přirostla k srdci. Její sestra Tella byla skoro přesný opak Scarlett, nic tolik neřešila a naopak více riskovala. Julian byl prostě Julian, o tom vám nemůžu nic prozradit, jelikož byste pak neměli ten pravý čtenářský prožitek, a pokud se o něm chcete dozvědět víc, jednoduše si knihu přečtěte.

"Budoucnost může člověka změnit na základě toho, co chce ze všeho nejvíce."

Kniha mi přišla opravdu kouzelná, celý ten nápad, prostředí... Taky jak už jsem zmiňovala i obálka je kouzelná. Celá tahle kniha je kouzelná, jen doufám, že jsem se jí nenechala moc unést, přece je to jen klam, nebo ne? No, ať už je to klam, nebo ne. Rozhodně uvitám další díl, protože jsem velmi zvědavá, jak se celé tohle bude odvíjet dál. Doufám, že ani další díl neztratí takové kouzelné prostředí.

Kniha sice měla malinko pomalejší rozjezd a hlavní hrdinka mě ze začátku štvala, ale klady převážily nad zápory. A něco mi nepřišlo úplně dotažené dokonce. Takže jsem se přes tyhle relativně menší nedostatky snažila přenést. A pokud chcete zkusit něco nového a kouzelného, tak mohu knihu jedině doporučit. Možná nečekat úplně něco extra, spíš lepší být překvapený, než zklamaný. Ale jistý potenciál kniha bez diskuze má.

Do komentářů klidně napište, zda jste knihu četli, nebo se ji teprve chystáte číst. Jak se vám líbila, jaký na ni máte názor.

Na Srovname.cz najdete, kde knihu Caraval koupit nejlevněji.

Hodnocení: 8/10