úterý 23. května 2017

Recenze na knihu FaNGIRL


 Název: FaNGIRL
Autorka: Rainbow Rowell
Vydavatel: Yoli
Počet stran: 456
Rok vydání: 2015
Źánr: YA, dívčí romány


Knížka Fangirl v mé knihovničce trčela bezmála přes půl roku. Vždy jsem se na ni dívala a pořád jsem si říkala ,,Mám ji přečíst teď, nebo až pak?" Pořád jsem to nějak odkládala. A zhruba před necelým týdnem jsem knihu vzala do ruky, že už ji konečně musím přečíst. No, lituji jen toho, že už jsem to neuděla dřív!

,,Slova mají velikou moc. A jejich moc sílí s tím, jak často se vyslovují."

Cath společně s Wren nastupují prvním rokem na vysokou. Cath s Wren jsou dvojčata, takže dělaly vše společně, automaticky, když něco uděla jedna, tak i druhá. I když jsou obě dvě zcela rozdílné, obě dvě sdílejí lásku ke knížce, která je o kouzelníku Simonovi Snowovi. Jenže Wren Cath oznámí, že už s ní nechce bydlet na koleji. Což je pro Cath problém, jelikož má trochu problém seznamovat se s novými lidmi, či chodit na nová místa. Regan Cathina spolubydlící, která je velmi odlišná od Cath, naštěstí netráví v pokoji moc času, takže se Cath může v klidu soustředit na psaní. Cath je naprosto zamilovaná do psaní fanfikcí na téma Simon Snow a nutno dodat, že je v tom vážně dobrá. Jenže učitélé moc psaní fanfikcí neuznávají. A máme tu ještě Leviho, kamaráda Regan, který je vždy v jejich pokoji, když je tam Regan. Což je pro Cath další osoba navíc, už v tak malém pokoji pro dva lidi. Jak se tedy Cath zvládne vypořádat s vysokou?

"Postavy a svět tvoří příběh."

Cath mi ze záčátku knihy přišla pěkně divná, měla strach se bavit s lidmi, přesně ona se s nimi bavit ani nechtěla, radši dělala, že tam není. Nebo měla strach jít do jídelny, protože tam bude moc cizích lidí. To mě u Cath nejvíc štvalo. Cath byla prostě taková uťápnutá holka, co trčí neustále v pokoji, nikam nejde a jen píše fanfikce. Nutno dodat, že v druhé polovině se Cath zlepšila a byla více společenská.
Wren mi přišla až moc divoká, takový až extrém. Pořád akorát večírky, zábava... Na svoji sestru nemá ani moc času. Já nevím, měla jsem teda radši Cath než Wren. O Wren jsem si moc nedokázala udělat obrázek.
Levi byl taková veselá kopa, pořád se na všechny směje, všichni ho mají rádi. Levi se prostě skoro celou knihu jen pořád smál, takže co víc k tomu dodat, než jen to, že je neuvěřitelně milý.
Regan byla drsňačka. Z nikoho si nic moc nedělá, má kopu přátel a není skoro nikdy na pokoji. Nejradši jsem měla Reganino drbání ostatních spolužaček v jídelně. Nakonec jsem si Regan oblíbila a nebyla tak špatná, jak se mi ze začátku zdálo. Zkratka nedavat na první dojem.

,,Psát je někdy jako běžet z kopce, prsty kmitají kdesi za vámi, podobně jako nohy, když tak docela nestačí zemské přitažlivosti. "

Fangirl byla moje první kniha od autorky, ale brzy si určitě přečtu i Eleanor a Park, které mám také v knihovničce. Knížka byla spíše romantická, ty já moc nečtu, ale tahle se mi opravdu líbila. Byly v ní ukázky z knížek o Simonu Snowovi a i ukázky Cathiních fanfikcí. Což mě přivádí k tomu, že bych si měla přečíst i Nedej se. Mezi ukázkami ze Simona Snowa a Cathina života jsem nenašla moc velkou souvislost, krom toho, že ho Cath tak moc měla ráda a psala na něj fanfikce. Naštěsti mí ukázky v knize nevadily. Nedokážu říct, co přesně se mi na téhle knize líbilo, ale prostě se mi líbila. Na knize není nic světoborného a přesto měla něco do sebe. Ale nijak víc to popsat nedokážu.

Hodnocení: 10/10

Žádné komentáře:

Okomentovat